Tworzenie logotypu

23:28

Zaprojektowanie logo nie jest łatwym celem. Jest to delikatna równowaga między kreatywnością a praktycznością, a do tego powinno się wziąć pod uwagę sporo różnych czynników. Na nieszczęście, nawet najbardziej doświadczeni projektanci mogą popełniać usterki.

Oto kilka najczęstszych błędów w projektowaniu logo i sposoby ich unikania. Jednym z najczęstszych błędów jest stosowanie zbyt wielu różnorakich elementów. Logo powinno być proste i łatwe do zapamiętania. Im bardziej jest trudne, tym większe prawdopodobieństwo, że ludzie je zapomną. O ile chcesz, aby Twoje logo kreowało pozytywny wizerunek firmy, musisz zadbać o to, ażeby było unikatowe i zapadało w pamięć. Jednym ze sposobów na osiągnięcie tego jest przeznaczenie unikalnego obrazu albo symbolu, który będzie natychmiast kojarzony z Twoją firmą. Innym częstym uchybieniem jest używanie clipartów lub obrazów zbyt ogólnych. Twoje logo powinno być unikatowe i rozpoznawalne. Ogólne obrazki sprawią, że Twoje logo będzie wyglądało jak prawie każde inne. Kolejnym błędem jest używanie za ogromnej ilości barw. Projekt logo powinno być prosty do odczytania, a użycie zbyt wielu kolorów może utrudnić jego odczytanie. Trzymaj się kilku łatwych kolorów, które świetnie ze sobą współgrają. Innym częstym błędem jest stosowanie niewłaściwej fonty. Czcionka, której używasz, powinna być łatwa do odczytania i powinna przekazywać uzasadniony komunikat. Wreszcie, jednym z najczęstszych błędów jest brak uniwersalności logo. Logo powinno być możliwe do wykorzystania w różnych kontekstach. Powinno wyglądać analogicznie dobrze na wizytówce, jak i na billboardzie. Jeżeli już Twoje logo jest zbyt skomplikowane albo nie sprawdza się w różnych kontekstach, ludzie będą mieli trudności z jego zapamiętaniem i rozpoznaniem. Unikanie tych powszechnych błędów pomoże Ci zaprojektować logo, które będzie zarówno kreatywne, jak i praktyczne. Zachowaj prostotę, unikalność i uniwersalność, a Twoje logo na pewno wyodbiega z tłumu.
Zobacz również: identyfikacja wizualna firmy

You Might Also Like

0 komentarze